- Szczecin
- 2024-07-15 7:00 do 2024-07-18 15:00
- szkolenie otwarte
Contact event manager
Szczegóły szkolenia
Zarezerwuj szkolenie
Szkolenie. Innowacje technologiczne w transporcie. Badanie procesów pracy kierowców i ich zachowań. Procedury zgodności maszyn i urządzeń, pojazdów, eksploatacja, naprawy, konserwacja. Obligatoryjna dokumentacja, ryzyko techniczne, ryzyko zawodowe, wymogi prawa krajowego i UE. Wypadki w transporcie.
Wągrowiec
2024-07-15 7:00 do 2024-07-18 15:00
15 lipca 2024
000000
Szkolenie. Innowacje technologiczne w transporcie. Badanie procesów pracy kierowców i ich zachowań. Procedury zgodności maszyn i urządzeń, pojazdów, eksploatacja, naprawy, konserwacja. Obligatoryjna dokumentacja, ryzyko techniczne, ryzyko zawodowe, wymogi prawa krajowego i UE. Wypadki w transporcie.
Wągrowiec
2024-07-15 7:00 do 2024-07-18 15:00
15 lipca 2024
Cel kursu: Cel edukacyjny Usługa przygotowuje do samodzielnej pracy i bezpiecznej obsługi oraz eksploatacji ciągników i naczep oraz pojazdów Program Dzień pierwszy. – Materialne środowisko pracy spełniające wymogi UE, zasada dobrej praktyki w zakładzie, ergonomia i obligatoryjne 8. Obowiązki prawne producenta/ dostawcy maszyny ze szczególnym omówieniem następujących wymagań prawnych. Dzień drugi. – Normy i krajowe przepisy szczegółowe, przeglądy, modernizacje, modyfikacje, przeróbki. Dzień trzeci. – Procedury oceny zgodności maszyn i instalacji zapewniających bezpieczeństwo wg. prawa UE i krajowego, obligatoryjna dokumentacja, obligatoryjne pracodawcy kontrole. Dzień czwarty. – Zespół. Projekt, harmonogram, ryzyko. Protokół ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy. Innowacyjne Warunki niezbędne do spełnienia przez uczestników usługi, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągniecie głównego celu: Warunki niezbędne do spełnienia przez uczestników usługi, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągniecie głównego celu: – minimalna liczba pracowników firmy: 8 osób – minimalny poziom wykształcenia: podstawowe, gimnazjalne, zasadnicze zawodowe, zasadnicze branżowe, średnie, wyższe – doświadczenie i wiedza uczestników: minimum 3 miesięczna lub większa praktyka branżowa- czynna aktywność na zajęciach podczas kazusów prawno-technicznych, ćwiczeń grupowych oraz przy maszynach na hali produkcyjnej – wykonanie testu w celu utrwalenia wiedzy, – minimalny poziom obecności na zajęciach: 80% Warunki organizacyjne: – usługa prowadzona w godzinach zegarowych – zajęcia mają charakter wykładu, kazusów prawo – technicznych, dyskusji i ćwiczeń grupowych w minimum 3-4 osób. Sala wykładowa: Wyposażenie: stoły i krzesła, flipchart, projektor, klimatyzacje lub wentylację ogólną mechaniczną lub grawitacyjną. Minimalna temperatura w pomieszczeniu: 18 stopni Maxymalna temperatura w pomieszczeniu: 23 stopnie Dzień 1. Materialne środowisko pracy spełniające wymogi UE, zasada dobrej praktyki w zakładzie, ergonomia i obligatoryjne wymagania prawne. GODZINY: 06.00 – 14.00 Dzień 2. Bioz. Normy i krajowe przepisy szczegółowe, przeglądy, modernizacje, modyfikacje, przeróbki. GODZINY: 06.00 – 14.00 Dzień 3. Procedury oceny zgodności maszyn i instalacji zapewniających bezpieczeństwo wg. prawa UE i krajowego, obligatoryjna dokumentacja, obligatoryjne pracodawcy kontrole. GODZINY: 06.00 – 14.00 Dzień 4. Zespół. Projekt, harmonogram, ryzyko. Protokół ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy. Innowacyjne opracowanie protokołu wg autorskiej metodologii BIEGŁYKOSICKI. GODZINY: 06.00 – 14.00 Marcin Kosicki Absolwent: PWSZ Leszno – Instytut Politechniczny, Politechniki Poznańskiej – Wydział Budowy Maszyn i Zarządzania, Wyższa Szkoła Humanistyczna – BHP, Uniwersytet Wrocławski – Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii – wykształcenie wyższe techniczne i inne. Od ponad 18 lat prowadzi praktykę ekspercką w zakresie projektowania, konstrukcji, dokumentacji (Technicznej, konstrukcyjnej, technologicznej, produkcyjnej) modyfikacjami, modernizacjami, analizą i oceną ryzyka oraz ryzyka resztkowego (w tym analizą i oceną ryzyka wybuchowości – pyły i gazy), oceną ryzyka na stanowisku pracy, ergonomią, oceną zgodności i certyfikacją maszyn i wyrobów – oznaczenie CE i ATEX – maszyn i urządzeń, linii produkcyjnych, mega układów technologicznych, pojazdów zwykłych i specjalnych, Badaniami procesów Pracy w zakładach przemysłowych oraz administracji. Robotyzacją i automatyzacją – Przemysłem 4.0. Cyfryzacją i Digitalizacją. Coachingiem, motywacją. Specjalizuje się w obszarze: Prawa Karnego, Prawa Cywilnego, Prawa Gospodarczego, Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Prawem Zamówień Publicznych, Prawa Podatkowego, BHP i PPOŻ, Ochroną Środowiska, Kryminalistyczną rekonstrukcją wypadków drogowych i wypadków przy pracy, Gospodarką o obiegu Zamkniętym. W kontroli i rozliczaniu projektów B+R, ulgami podatkowymi B+R i IPBOX, innowacje i robotyzację. Na co dzień biegły (Biegły KOSICKI) i ekspert w działalności Martinus Marcin Kosicki, jako: EKSPERT ds. certyfikacji maszyn, zespołów maszyn – oznaczenie CE EKSPERT ds. oceny i analizy maszyn i urządzeń do minimalnych wymagań BHP EKSPERT ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego i techniki motoryzacyjnej EKSPERT ds. bezpieczeństwa przemysłowego (projektu, konstrukcji, dokumentacji – ATEX): EKSPERT ds. ochrony i inżynierii środowiska, GOZ – gospodarka o obiegu zamkniętym EKSPERT ds. innowacji, nowych technologii i rozwoju biznesu EKSPERT ds. Przemysłu 4.0, badań procesów pracy EKSPERT ds. projektów i dotacji badawczo-rozwojowych EKSPERT ds. ulg podatkowych: badawczo-rozwojowych i IP BOX, prototyp, robotyzację, innowacyjnych pracowników, ekspansji, PSI i CBR INNOWATOR przyszłości ds. prawno-techniczno-ekonomiczno-rachunkowych GŁÓWNY SPECJALISTA ds. BHP Prowadzi szkolenia z dziedzin : Prowadzi kursy z dziedzin : Efekty uczenia się Wiedza: Charakteryzuje wymagania prawne w zakresie obsługi maszyn, urządzeń i bezpiecznej instalacji oraz transportu Umiejętności: Organizuje i nadzoruje pracę w zespole w sposób bezpieczny Kompetencje: Buduje atmosferę godną zaufania Kompetencje Kurs stacjonarny – wyposażenie: sala wyposażona w stoły i krzesła, klimatyzację, wifi, flipchart Dopuszczalna jest możliwość przeprowadzenia szkolenia w formie zdalnej (online) za pomocą aplikacji MS Teams oraz Skype. Warunki niezbędne do spełnienia przez uczestników usługi, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągniecie głównego celu: – minimalna liczba pracowników firmy: 8 osób – minimalny poziom wykształcenia: podstawowe, gimnazjalne, zasadnicze zawodowe, zasadnicze branżowe, średnie, wyższe – doświadczenie i wiedza uczestników: minimum 3 miesięczna lub większa praktyka branżowa- czynna aktywność na zajęciach podczas kazusów prawno-technicznych, ćwiczeń grupowych oraz przy maszynach na hali produkcyjnej – wykonanie testu w celu utrwalenia wiedzy, – minimalny poziom obecności na zajęciach: 80% Warunki organizacyjne: – usługa prowadzona w godzinach zegarowych – zajęcia mają charakter wykładu, kazusów prawo – technicznych, dyskusji i ćwiczeń grupowych w minimum 3-4 osób. Sala wykładowa: Wyposażenie: stoły i krzesła, flipchart, projektor, klimatyzacje lub wentylację ogólną mechaniczną lub grawitacyjną. Minimalna temperatura w pomieszczeniu: 18 stopni Maxymalna temperatura w pomieszczeniu: 23 stopnie Informacje o materiałach dla uczestników usługi Warunki organizacyjne: W pomieszczeniu będzie wykonana dezynfekcja m.in. rąk i powierzchni do pracy. Odległość między kursantami zachowana -1,5 m. Regularnie będzie wietrzone pomieszczenie w trakcie szkolenia.
specjalnych, maszyn i urządzeń przy naprawach (w tym do samodzielnego weryfikowania dokumentacji: instrukcji
obsługi maszyn i urządzeń, raportów i sygnalizowania zmian (osobom decydującym) w zakresie ergonomii
pracy,organizacji warunków techniczno – organizacyjnych, modyfikacji, dokumentacji – zmian zgodnych z wymaganiami
prawa krajowego i UE.
Kategoria
Prawo i administracja / Prawo Unii Europejskiej
Sposób dofinansowania
wsparcie dla przedsiębiorców i ich pracowników
Grupa docelowa usług
Osoby z niskimi i wyższymi kwalfikacjami zawodowymi oraz osoby
poniżej lub poniżej 50 roku życia. Pracownicy zajmujący się
eksploatacją, naprawą, konserwacją zestawów transportowych –
pojazdów specjalnego przeznaczenia, ciągników siodłowych i naczep,
nadzorem, koordynacją spraw administracyjnych. Tworzenie
wewnętrznych procedur pod centrum/dział rozwoju i wprowadzania
innowacyjnych rozwiązań do zarządzania pracownikami i ich
prawidłowa komunikacja.
Minimalna liczba uczestników
4
Maksymalna liczba uczestników
14
Forma prowadzenia usługi
stacjonarna
Liczba godzin usługi
32
Podstawa uzyskania wpisu do świadczenia
usługiStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
wymagania prawne
2. Drogi komunikacyjne, skrzyżowania, place buforowe, pola odkładcze, drogi dla pieszych – wymogi prawne i zasady ruchu
wewnątrzzakładowego.
3. Materialne środowisko pracy: oświetlenie, hałas, wentylacja, mikroklimat w środowisku pracy.
4. Proces technologiczny – wymogi i zasady.
5. Proces transportowy, wydajność, jakość a wymagania Klienta w korelacji wymagań prawnych.
6. Ergonomiczna maszyna, pojazd (ciągnik, naczepa) – studium przypadków.
7. Podstawowa terminologia.
A może będzie to:
urządzenie
instalacja
maszyna nieukończona
stanowisko pracy
– Dyrektywy maszynowej 2006/42/WE – szczegółowe omówienie przepisu, kazusy
– Dyrektywy niskonapięciowej 2014/35/WE (LVD) – szczegółowe omówienie przepisu, kazusy
– Dyrektywa narzędziowa 2009/104/WE – szczegółowe omówienie przepisu, kazusy
9. Studium przypadków – przykłady praktyczne z doświadczenia trenera wraz z szczegółowym omówieniem zakresu transportu
2. Zbiegi rozporządzeń (prawo polskie).
3. Struktura norm zharmonizowanych.
4. Ustanowienie norm technicznych dotyczących maszyn i urządzeń, instalacji., ciągników, naczep.
– zbieg kilku procedur oceny zgodności wynikająca z dyrektyw Nowego Podejścia,
– oznakowanie wyrobu
5. Instalacja i montaż na podstawie instrukcji obsługi maszyny – standardy techniczne.
6. Przeglądy, naprawy, remonty, konserwacje – bezwzględny obowiązek Pracodawcy dokumentowania czynności eksploatacyjnych.
7.Relokacja maszyn – demontaż i przemieszczanie maszyn wewnątrzzakładowo.
8. Obowiązki prawne, które musi spełnić Pracodawca w zakresie potwierdzenia czynności związanych z przemieszczaniem maszyn.
9. Modernizacja i modyfikacje maszyn – definicja, przykłady praktyczne.
10. Przeróbki w budowie i zasadzie działania maszyn i urządzeń w trakcie eksploatacji.
2. Naruszenia, wykroczenia, przestępstwa według Ustawy z dnia 13 kwietnia 2016 roku dotyczącej oceny systemu zgodności w
związku z wadami istotnymi dotyczące maszyn – studium przypadków.
3. Dokumentacja techniczna maszyny – zapoznanie z wymaganiami prawnymi w zbiegu ze standardami technicznymi wg normy PN-
EN ISO 20607:2019-08, PN-EN ISO 12100:2012.
4. Zasady i standardy instrukcji obsługi maszyny wg normy PN-EN ISO 20607:2019-08, PN-EN ISO 12100:2012.
5. Analiza i ocena istniejących dokumentacji dla maszyn na wybranych przykładach – wymagania i standardy techniczne wg normy PN-
EN ISO 20607:2019-08, PN-EN ISO 12100:2012 – przykłady praktyczne.
6. Ocen ryzyka na stanowisku pracy – wymagania i standardy techniczne wg normy PN-EN ISO 12100:2012 – przykłady praktyczne.
7. Współdziałanie pracowników wobec pracodawcy. Prewencja powypadkowa poprawiająca bezpieczeństwo pracy w związku z
przemieszczaniem maszyn – studium przypadków.
8. Deklaracja zgodności WE, Paszport maszyny, oświadczenie, deklaracja spełnienia wymagań minimalnych – aktualizacja dokumentu
po zmianie miejsca użytkowania maszyn.
9. Przekazanie maszyny do eksploatacji po jej przemieszczeniu i ponownym zainstalowaniu w nowym miejscu – wymagana prawem
dokumentacja.
opracowanie protokołu wg autorskiej metodologii BIEGŁYKOSICKI
2.Merytoryczno-techniczne opracowanie metodologii rekonstrukcji wypadku przy pracy – studium przypadków.
3.Ocena i analiza zachowania poszkodowanego wobec wymogów, obowiązków i odpowiedzialności.
4. Należyta staranność i weryfikacja dowodów przy ustaleniu okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy.
5. Przyczyny wypadku: metoda TOL – Techniczne, Organizacyjne, Ludzkie oraz inne przyczyny.
6. Wina umyślna lub wskutek rażącego niedbalstwa osób odpowiedzialnych za niedopełnienie i narażenie pracownika na utratę zdrowia
lub życia – kazusy.
7. Wpływ leków, preparatów ziołowych, środków narkotycznych, toksycznych i psychotropowych, dopalaczy, energetyków wpływające na
stan psychofizyczny uczestników wypadku.
– minimalna liczba pracowników firmy: 8 osób
– minimalny poziom wykształcenia: podstawowe, gimnazjalne, zasadnicze zawodowe, zasadnicze branżowe, średnie, wyższe
– doświadczenie i wiedza uczestników: minimum 3 miesięczna lub większa praktyka branżowa i zawodowa
– czynna aktywność na zajęciach podczas kazusów prawno-technicznych, ćwiczeń grupowych
– wykonanie testu w celu utrwalenia wiedzy,
– minimalny poziom obecności na zajęciach: 80%
Charakteryzuje wymagania ergonomicznych stanowisk pracy, ergonomicznej obsługi maszyn i urządzeń, ciągników i naczep
Charakteryzuje zasady – projekt, harmonogram, ryzyko, dokumentacja
Charakteryzuje zasady przygotowywania prezentacji zmian w jakości i dokładności swojej pracy
Operuje wiedzą o sposobach przygotowania się do negocjacji oraz o procesie argumentowania obligatoryjnych wymagań w związku
ze zmianami w jakości i dokładności przy zakupie maszyn i urządzeń, ciągników, naczep
Dysponuje wiedzą z zakresu psychologii pozwalającą na zarządzanie emocjami przy dywersyfikacji stereotypów leżących u podstaw
nieobowiązujących już standardów dokumentacji
Charakteryzuje zasady formułowania poprawnych tez dotyczących obowiązujących zasad, jakości, kompletowania
dokumentacji: technicznej/ instrukcji obsługi, ryzyka technicznego, ryzyka na stanowisku pracy
Komunikuje się w sposób pewny i zdecydowany
Spełnia wymagania i standardy techniczne wg normy PN-EN ISO 20607:2019-08 oraz metodologii oceny i analizy zagrożeń w
miejscu pracy
Zbudowanie świadomości odpowiedzialnego stanowiska pracy
Gromadzi wiedzę i udostępnia ją zgodnie z celem jej wykorzystania
Stosuje szeroki wachlarz argumentacji realizując pracę na rzecz pracodawcy
Identyfikuje interesy i potrzeby partnerstwa. Jest wnikliwy w analizie stanowiska, interesów i potrzeb swoich oraz przedsiębiorstwa
Dopytuje zawsze, szczególnie w przypadku niejasności przy organizacji stanowisk pracy, materiałów, maszyn, testów w zespole, aby
mieć pewność jak zrozumiał to każdy inny pracownik
Prowadzi prawidłową komunikację w trakcie realizacji zadań
Doradza, sprawdza, kontroluje ryzyko projektu, harmonogram i cele
Prezentuje szacunek wobec podwładnych
Zachęca pracowników do podejmowania inicjatyw
Jasno komunikuje oczekiwania wobec specjalistów
Tworzy przyjazną atmosferę w pracy, zachęcając specjalistów do angażowania się w realizację zadania
Jest wrażliwy na potrzeby i oczekiwania różnych grup specjalistów i docenia wkład pracy całego zespołu
Zachowuje obiektywizm w procesie oceniania
Jest asertywny i potrafi uargumentować swoje zdanie
Komunikuje wyniki pracy w zespole w sposób klarowny i taktowny
Dysponuje ponadprzeciętną wiedzą w przedmiotowym zakresie
Sposób weryfikacji efektów uczenia się
Test zamknięty – quiz
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji
Uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe z każdego dnia szkolenia w wersji papierowej.
Test pisemny w wersji papierowej.
Zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
– usługa prowadzona w godzinach zegarowych