Oceny stanu technicznego
Po znalezieniu interesującego Cię samochodu używanego, po złożeniu zamówienia i jego opłaceniu nasi eksperci przystępują do realizacji zlecenia. Rzeczoznawcę zajmuje się sprawdzaniem aut przed zakupem przy użyciu specjalistycznego sprzętu pomiarowego. Przeprowadzana ekspertyza podparta jest wiedzą oraz doświadczeniem naszych specjalistów.
Sprawdzenie stanu technicznego samochodów rozpoczynamy od kontaktu z jego obecnym właścicielem. Ustalamy czy ogłoszenie jest aktualne i umawiamy się na oględziny. W przypadku gdy samochód jest sprzedany lub sprzedający uniemożliwi wykonanie oględzin (co może sugerować, że ma coś do ukrycia a ogłoszenie nie przedstawia stanu faktycznego auta), skontaktujemy się z Tobą abyś wskazał inny pojazd. Efektem jego pracy jest opinia o stanie technicznym pojazdu.
Informacje podstawowe »
Są to wiarygodne, ogólne informacje uzyskane na podstawie dokumentacji przedstawione przez sprzedającego. W tej części oględzin samochodu nasz specjalista weryfikuje dokumenty. W przypadku braku któregokolwiek z nich specjalista pozostawi w raporcie odpowiedni komentarz.
Zdjęcia »
Podczas oględzin samochodu ekspert wykonuje dokumentację zdjęciową, które następnie dołączane są do opinii.
Naprawy udokumentowane »
W opinii zostają wymienione wszystkie naprawy, które udokumentuje sprzedający (faktury, rachunki, itp.).
Dane VIN »
Dzięki numerowi VIN (Vehicle Identification Number) możemy dowiedzieć się o tym jaka jest historia wybranego samochodu używanego. Dzięki sprawdzeniu numeru VIN dowiesz się czy samochód nie jest kradziony.
Karoseria »
Sprawdzanie auta używanego rozpoczynamy się od pomiaru lakieru. Ekspert podczas sprawdzania auta bada specjalnym miernikiem grubość powłoki lakierniczej na każdym elemencie karoserii. Jeżeli wartości będą odbiegały od standardowych dla danego pojazdu lub będą różniły się od siebie rzędem kilkudziesięciu/kilkuset mikrometrów prawdopodobnie oznacza to, iż dane fragmenty karoserii mogły być wymieniane lub malowane.
Nie można natomiast na podstawie badania lakieru stwierdzić ze 100% pewnością, że dane auto uczestniczyło w wypadku/kolizji. Różnice grubości pomiędzy poszczególnymi elementami mogą się również zdarzać w przypadku aut fabrycznie nowych. Oprócz badania lakieru dokonujemy pomiaru wielkości szczelin między poszczególnymi fragmentami nadwozia. W przypadku wymiany jednej części karoserii bardzo trudno jest uzyskać tą samą wielkość szczelin co w samochodzie, w którym była ona zamontowana fabrycznie.
Sprawdzanie szyb »
Szyby w samochodzie bezwypadkowym pochodzą od określonego producenta oraz posiadają swój numer fabryczny, z którego wyczytać można datę produkcji.
W samochodach fabrycznie nowych zdarza się, że szyby przednie mogą pochodzić od innego producenta niż szyby tylne. Data produkcji szyb może się również nieznacznie różnić od daty produkcji auta.
Sprawdzanie opon »
Pomiary głębokości bieżnika, dokonywane podczas sprawdzania pojazdu przez naszego eksperta, mają miejsce w trzech punktach. Pomagają przy • interpretacji zmierzonych wartości charakteryzujących ustawienie geometrii kół i osi pojazdu; • ocenie ciśnienia w ogumieniu, z którymi są eksploatowane; • ocenie stylu jazdy kierowcy, który w znacznym stopniu wpływa na stopień i sposób zużycia opon.
Obserwacja sposobu zużycia opon pozwala również zorientować się: • czy auto nie hamowało przy zablokowanych oponach (lokalne starcie bieżnika tym spowodowane może być źródłem drgań, których nie można usunąć przez wyważanie kół). W raporcie z oględzin samochodu znajdą się również informacje na temat roku produkcji opon.
Światła »
Ekspert podczas inspekcji samochodu sprawdzi czy działają wszystkie światła oraz czy nie posiadają wad w postaci pęknięć lub zaparowań oraz czy są oryginalne. Niedziałająca lampa ksenonowa to spory nieplanowany koszt dla przyszłego nabywcy. Zidentyfikowanie nieoryginalnej lampy w samochodzie często oznacza jego powypadkową przeszłość. Zaparowane światła świadczą o występowaniu nieszczelności oraz prowadzą do uszkodzenia instalacji elektrycznej pojazdu. Zaparowana lampa może również świadczyć o kolizji lub uderzeniu samochodu.
Komora silnika »
Sprawdzanie auta przed zakupem wykonywane przez naszych ekspertów uwzględniają również oględziny komory silnika. Nasz specjalista sprawdzi poziom wybranych płynów w samochodzie. Kolory blachy wewnątrz komory silnika, różniące się odcieniem od reszty karoserii mogą świadczyć o tym, że komora silnika została pominięta podczas malowania całego samochodu. Taka sytuacja często ma miejsce w przypadku aut powypadkowych przygotowanych do sprzedaży i oferowanych jako bezwypadkowe przez nieuczciwych handlarzy. Ekspert, który dokonuje oględzin usłyszy również niepokojące odgłosy wydobywające się z pracującego silnika jeśli takowe mają miejsce. W takiej sytuacji do raportu zostanie wpisany komentarz zalecający sprawdzenie silnika w profesjonalnym warsztacie.
Komora silnika zostanie sprawdzona przez naszego eksperta dwukrotnie. Przed jazdą próbną (poziomy płynów, itp.) oraz na koniec oględzin (sprawdzenie ewentualnych wycieków, parowania, utrzymywania się równej pracy na biegu jałowym).
Wnętrze pojazdu »
Sprzedający rzadko precyzują w ogłoszeniach stan tapicerki samochodowej (przypalenia, przetarcia, połamane elementy plastikowe, itp.). Zdjęcia wnętrza auta mogą być retuszowane w celu ukrycia tych wad. Osobiste oględziny takiego auta to marnowanie własnego czasu i pieniędzy.
Sprawdzanie elektroniki »
Podczas inspekcji samochodu sprawdzone zostają wszystkie wymienione w ogłoszeniu elementy wyposażenia samochodu. Często zdarza się, że wymieniona tam klimatyzacja nie jest nabita a czujnik deszczu lub wycieraczki nie działają.
Jazda próbna »
Rzeczoznawca samochodowy podczas jazdy próbnej jest w stanie wychwycić wiele różnych innych usterek pojazdu. Pamiętaj, że auto w którym stwierdzono nadmierny luz w układzie kierowniczym nie ma prawa wyjechać na ulicę! Stanowi zagrożenie dla kierowcy, pasażerów i innych użytkowników dróg. W trakcie jazdy próbnej nasz ekspert zweryfikuje również poprawność działania skrzyni biegów oraz tempomatu (jeżeli wchodzi w skład wyposażenia).
Oględziny podwozia »
Podczas badania samochodu, weryfikacji jest poddawane również podwozie. Ekspert dokonuje sprawdzenie podzespołów zawieszenia, elementów gumowych, uszczelek, osłon, układu wydechowego, przewodów hamulcowych, luzów, wycieków, elementów płyty podłogowej, pasa przedniego oraz progów.
Badanie komputerem diagnostycznym »
Komputerowa diagnostyka samochodu umożliwia odczytanie ewentualnych błędów, których przyczyną mogą być poważne usterki silnika bądź jego osprzętu. W niektórych przypadkach jest również możliwość sprawdzenia przebiegu auta.
Prześlij nam swoje zapytanie, a my skonfigurujemy najlepsze rozwiązanie i przedstawimy ofertę
tel. 68 347 16 71
e-mail : biuro@martinuspolska.pl